Turcja wraca do gry

13/02/2018
Turcja, Istanbuł

Istanbul the capital of Turkey, eastern tourist city.

TURCJA WRACA DO GRY?

Turcja wraca do gry na rynek usług turystycznych. Turecki urząd statystyczny w najnowszym raporcie ogłosił, że przychody z turystyki wzrosły o 18,9% rok do roku. Według portalu Breaking Travel News rekordowym rokiem dla tureckiej turystyki był rok 2014. Od roku 2015 zaczeły się kłopoty spowodowane atakami terrorystycznymi, a także wewnętrznymi wydarzeniami w kraju, które wstrząsnęły turecką branżą turystyczną. Ceny usług turystycznych spadły nawet o 50%. Obecnie Turcja prowadzi intensywne kampanie promocyjne, które jak widać zaczęły przynosić efekty. Brażnża turystyczna w Turcji zaczęłą wykazywać ożywienie w 2017 roku, a przychody wyniosły 26,3 mld USD.

Jaka jest struktura przychodów z turystyki za rok 2017? Około 21,5 mld USD to podróże indywidualne, wydatki na wyjazdy zorganizowane wyniosły 4,8 mld USD. Największą ilość pieniędzy zagraniczni turyści przeznaczali na wyżywienie i napoje, transport, a w dalszej kolejności na noclegi. Turyści wydali też około 3 mld USD na ubrania i blisko 1 mld USD na pamiątki. Ciekawostką jest wydatek 100 mln USD na sławne tureckie dywany.

Branża incentive travel także odnotowała wzrost zainteresowania wyjazdami do Turcji. Duży wpływ na to ma znakomity stosunek jakości do cen oferowanych obecnie w Turcji. Kraj ma wiele ciekawych regionów i atrakcji do zaoferowania, na których można konstruować ciekawe programy incentive. Piękne kurorty na wybrzeżu z luksusowymi hotelami, oryginalną Kapadocję, w której można organizować aktywności typu adventure i integracyjne, i w końcu piękny Istambuł doskonały na krótszy wypad typu city break. Co prawda cały czas na stronie MSZ jest aktualne ostrzeżenie przed podróżami do Turcji z dnia 16 marca 2017, ale w obecnej sytuacji jest możliwe, że komunikat zostanie niedługo złagodzony lub odwołany. A więc warto rozważyć Turcję jako kierunek następnego wyjazdu firmowego incentive.

%d bloggers like this: